Contra el mal servei: municipalització!

7 nov.

El contracte de la brossa és  el més important que licita l’Ajuntament de Mataró: 61 M€. Es va adjudicar el juliol de 2014 i fins a 2022 a Fomento de Contratas y Construcciones (Koplowitz).

El 2015 ja es van fer 2 ampliacions del contracte de 33 mil i 222 mil € segons deien per ajustar els serveis de neteja i alguns sobrevinguts com  la Festa al Cel.

Ara ens plantegen una  modificació del contracte per cobrir les deficiències del servei (neteja viària: resposta immediata a imprevistos i polígon de Pla d’en Boet;  orgànica: més freqüència recollida i neteja dels contenidors; platges: cobrir la neteja en temporada baixa).

Això suposa un increment del 3,83% respecte a l’import inicial del contracte:  87.293,80 € pel que resta de 2016 i 1.148.339,86 € entre 2017 i 2022.

Ens preguntem: els contracte adjudicat el 2014 es va quedar curt o bé estem davant d’un incompliment flagrant de l’empresa?

Ni tan sols en això els grups del govern municipal s’aclareixen. Segons els socialistes això és atribuïble a què el contracte del 2014 es va fer en clau de retallades (1,8 M€ menys que l’anterior contracte de 2008), una explicació plausible ja que Mataró destina 30,7 €/persona al servei de la brossa, molt per sota de la mitjana de 43,50 €/persona dels municipis de la Diputació de Barcelona. En canvi, si preguntes als convergents, ells et diuen que el contracte era una meravella i que l’empresa està incomplint i ens està fent pagar el mort del conflicte laboral.

Discrepem de l’efectivitat de les campanyes de civisme, que són necessàries, però no determinants. Ens preguntem per què no es cerquen mesures que gravin fiscalment a les discoteques del Pla d’en Boet perquè assumeixin el cost de la neteja  de la brutícia que genera la seva clientela.

Mataró està feta una merda i no deixarà d’estar-ho fins que l’empresa compleixi  amb les exigències del servei. Ara mateix l’empresa només té en compte els seus beneficis i amb el càlcul actual sembla que els surt més a compte pagar les penalitzacions ridícules per incompliment que prestar un bon servei.

Ara per ara, Mataró està a mans de FCC, la qual cosa ens condemna a mantenir un model caduc i ineficient, que a més impedeix l’aplicació de les recomanacions dels experts, clarament favorables a la implantació del sistema de recollida del “porta a porta”. L’actual lògica mercantilista només se superarà el dia en què s’assumeixi que la millor opció passar per la municipalització del servei de la neteja viària i de la recollida de la brossa, pas imprescindible per avançar cap un nou model en la gestió de residus, més eficaç, més barat, més just i més sostenible.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: