La CUP, a diferència de la resta d’opcions polítiques representades a l’Ajuntament de Mataró, hem desenvolupat una perspectiva internacionalista inequívoca. Contra la passivitat i els discursos políticament correctes, hem manifestat -a vegades en solitari- la nostra solidaritat amb diversos pobles d’arreu del món que lluiten contra l’opressió i per la seva llibertat (Tibet, País Basc, Sàhara Occidental o Palestina).
En aquest apartat cal remarcar la importància que hem donat a la causa palestina, assumint-la com a pròpia. Més enllà dels formalismes institucionals, dels grans discursos, dels flaixos i les notícies llampants, hem fet valer, junt amb altres col·lectius socials i organitzacions de l’esquerra sindical de la ciutat, la solidaritat de poble a poble per defensar el valor intrínsec de la pau. Per això, durant Les Santes de 2008 i 2010, vàrem donar suport al projecte de “Vacances per la Pau” acollint nens i nenes orfes de Palestina durant un dia a la nostra ciutat.
La major part dels polítics de la nostra ciutat només miren Europa amb mentalitat espanyola, en canvi, nosaltres veiem Europa a partir de la nostra condició de ciutat catalana i mediterrània. Justament, per això donem tant de valor a la solidaritat activa amb els pobles de la Mediterrània, com Palestina.
En els últims mesos el món àrab ens ha donat una lliçó magistral: el futur l’escriuen els pobles. La mobilització i la lluita popular han trastocat la geopolítica del capitalisme neoliberal, i en alguns casos han aconseguit liquidar uns règims polítics que actuaven com a mers titelles dels interessos dels mercats financers i dels estats occidentals.
Malgrat la distància i les diferències existents, des de la platja del Callao, amb els ulls fits a la mar, evoquem la revolta, amb la força i la determinació de qui no es resigna a la fatalitat de les guerres, la misèria, la por, l’espoli, els acomiadaments, els abusos de poder, l’especulació, el sexisme, l’opressió nacional o la destrucció de la terra.
Deixa un comentari