CGT

29 gen.
El sindicat d’espectacles de la CGT ha donat suport al locaut de la patronal de les sales de cinema de l’1 de febrer i s’ha arrenglerat amb les tesis espanyolistes contràries a la quota del 50% de projeccions en català que preveu el projecte de llei del cinema de la Generalitat de Catalunya. Ja sé que no tot és blanc i negre. Ja sé que segurament no tothom a la CGT comparteix aquest posicionament. I, fins i tot, pot succeir que aquesta no sigui la postura oficial del sindicat. Però jo em sento molt estafat i decebut. Penso que no paga la pena sostenir un sindicat que permet que hi hagi seccions i afiliats que facin el joc al capital i a l’espanyolisme. Per mi això és definitiu. Reconec el meu error inicial i, després d’un any d’estar-hi afiliat, avui me’n dono de baixa.
Per sort, aquesta decisió personal coincideix amb la voluntat de la comarcal de la CUP d’organitzar un eix de debat i un espai de trobada al voltant de la lluita sindical, conscients del fet que un moviment d’alliberament nacional sense una projecció i un discurs propi en el món laboral no deixa de ser una expressió política aburgesada. Precisament, aquesta setmana, en un article d’opinió publicat a Llibertat.cat, en Manel Zaragoza apuntava els mateixos interrogants que ens estem plantejant al Maresme.
Anuncis

2 Respostes to “CGT”

  1. Alberto gener 29, 2010 a 9:47 am #

    Company, no sé, estàs a un sindicat d'arrels anarquistes. Jo també estic afiliat i m'agrada aquesta llei (encara que ho hauria fet més progressivament), però no m'extranya la noticia, no la veig contradictoria en una CNT o CGT. Salut, i queda't!!

  2. bloc d'en Lluís Perramon febrer 15, 2010 a 11:30 pm #

    Juli comparteixo que és del tot inadmissible. De fet en el meu bloc jtinc un posicionament clar al respecte.A més estic fent una sèrie d'accions perquè des del nou secretariat, per començar es desmarquin publicament del sindicat d'espectacles i segon perquè situacions com aquesta no es poden repetir.De moment jo seguiré a la CGT perquè, ara per ara, el meu cos em demana lluitar perquè posicions com les que han pres des del sindicat d'espectacles no quedin impunes.Malgrat això respecto la teva decisió.salut i lluita.lluís des de Sant Cebrià

Deixa un comentari

