La por als tancs

17 oct.
Ahir a Granollers i avui a Vilassar de Mar ha sorgit la mateixa pregunta: “Espanya traurà els tancs al carrer per evitar la declaració d’independència o un referèndum d’autodeterminació?

La resposta dels empresaris del CCN, tret d’alguna consideració extemporània, se centra en una confiança cega amb els EUA i, sobretot amb la Unió Europea, “Europa ens ajudarà”. També apunten les eventuals repercussions econòmiques negatives per a l’economia espanyola (per a la borsa de Madrid en particular).

A Vilassar de Mar, en un acte de la CUP, la possibilitat d’una intervenció armada espanyola també s’ha considerat improbable, però en qualsevol cas s’ha remarcat la importància de saber racionalitzar la por i actuar amb dignitat, d’acord amb els nostres ideals, amb la legitimitat i determinació democràtica que emparen la nostra causa.

Aquest temor no és casual. De fet, en l’imaginari col·lectiu apareixen els flaixos de les guerres que van succeir a la desmembració de Iugoslàvia, els tancs del 23-F i el record de la guerra de 1936-39 i del franquisme. Motius de preocupació no en falten, ja que sobre el paper hi ha l’article 8 de la Constitució espanyola (CE)  que contempla la possibilitat d’una acció militar en el supòsit que una part de l’Estat espanyol vulgui separa-se’n; aquest article fou pensat per a infondre por i és sistemàticament invocat pels polítics i comunicadors espanyolistes.

Contra la por, l’únic antídot és el nostre convenciment democràtic en la victòria: “Estem disposats a guanyar per sobre de tot, i guanyarem!”. Tenim la raó i ara cal continuar sacsejant el país amb les consultes d’autodeterminació per acabar vertebrant la força democràtica que escombrarà la dominació espanyola de la nostra terra.

Anuncis

2 Respostes to “La por als tancs”

  1. Carles Octubre 18, 2009 a 5:20 pm #

    Valle Inclán resucitaria per veure l'esperpento que deixaba petits els seus drames polítics!: Por? A morir de riure! Mira el gran triomf de l'imperialisme de Dart Wader rebent a Afganistán, Yemén, Pakistán, Iraq, Geòrgia…, més hòsties que un cardenal!Ja poden seguir somniant truites a la cort del Manzanares, allà a on la ferum els fa alucinar amb els terços de Flandes!Salut i canya! Carles.

  2. Punt Petit Octubre 20, 2009 a 1:40 pm #

    Juli, jo vaig estar a la xerrada de Vilassar de Mar, aquesta por que tu dius els que ja tenim una edat (jo ja en tinc 50) i que els nostres pares han viscut la Guerra Civil, els camps d'extermini, les bombes sobre Barcelona i després nosaltres la posguerra amb els 40 anys de dictador, les manifestacions setmanals per Barcelona , les carrègues policials , les detencions (jo en tenía 15 ), les tancades a les universitats, etc. Si és veritat tenim por, a mí ara m'en fa, llavors no m'en feia , poder era la joventut, no ho se.Be jo sóc la que vaig comentar el tema del Pais Basc, com ja vaig dir , hi vaig des de fa uns cinc anys, de un a dos cops per any, allí i tenim bons amics, és un pais que ens estimem.Em fa molta llastima el que està pasant, penseu que allí no ja llibertat , cap llibertat!!Ara per ara és un estat policial, ningú pot expressar-se , perquè si ho fas , ja et detenen i t'apliquen la Llei antiterrorista, només per demanar llibertat.Estic d'acord que no és el mateix P.Basc que PPCC, ells tenen una banda armada i nosaltres no, però jo recordo que no fa masses anys , poder tú també :http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=289792I com aquest cas , molts més i més que en sortiran , segur. Ja que a "Espanya" es juga brut i en tenim les de perdre.De totes maneres, jo estic amb vosaltres , perquè i crec i tinc l'esperança que en un futur , espero no molt llunyà, podem tenir un Estat propi, per el be de tots nosaltres i dels nostres fills i nets, ja que així no podem seguir, alguna cosa s'ha de fer.Una abraçada,Anna

Deixa un comentari

