Ludoteca i fira de l’infant

29 des.

Fa uns dies vaig gastar-me un grapat de calerons a la Casa Graupera i em van donar tres vals d’una hora i mitja (per un valor de 4 euros cadascun) per aparcar els fills a la ludoteca de Nadal per a nens i nenes de 3 a 7 anys organitzada per l’associació Comerç Mataró Centre amb el suport de l’IMPEM.

No faré ús d’aquest servei, però igual que amb els vals d’aparcament, és un incentiu més perquè els potencials consumidors facin les seves compres al Centre. Ara bé, el fet que aquesta ludoteca s’ubiqui a l’edifici de l’Escola Pia Santa Anna del Torrent m’obliga a fer dues consideracions: en primer lloc, m’indigna que la ludoteca s’hagi organitzat -amb el suport de l’IMPEM (diner públic)- en una escola privada i no, per exemple, al CEIP Angeleta Ferrer que és a tocar; i, segona observació, altre cop es posa de manifest la manca d’equipaments públics existents a la nostra ciutat i, en concret, al sector del Centre, on la majoria estan a mans d’iniciatives confessionals o interessos privats.

Sense desmerèixer la iniciativa de Comerç Mataró Centre, considero més enriquidor aparcar el consumisme i aprofitar els quatre dies de festa que tinc compartint el màxim d’estones de lleure amb els meus fills. Per tant, després d’haver esgotat les passejades de rigor, una de les poques opcions interessants que ofereix la nostra ciutat és fer una escapada a les fires de l’infant que organitza el Servei de Joventut en diversos centres cívics i escoles.

Avui he estat al Centre Cívic de Pla d’en Boet, i l’experiència ha estat positiva, malgrat que les joguines estaven un xic atrotinades i els espais de joc eren insuficients. Tal i com ja em temia, he constatat la precarietat de recursos destinats als més petits de la ciutat. Tot i això, m’ha complagut trobar l’edifici ocupat per un munt de nens i nenes, que per uns dies donaran vida i veritable sentit a un equipament que la resta de l’any està segrestat per la burocràcia municipal i els estudis de Mataró Ràdio i Maresme Digital TV.

Tots els nens del meu carrer
volen jocs, volen somriure.
tots els nens del meu carrer,
volen créixer i viure bé.

Un company per fer tabola,
una casa i una escola.
tots els nens del meu carrer
volen créixer i viure bé.

Tots els nens de la ciutat,
volen pares ben alegres,
tots els nens de la ciutat,
volen pau i germandat.

Si la pau sempre fa falta,
ho direm amb veu ben alta,
tots els nens de la ciutat,
volen pau i germandat.

Cada nen del meu país,
obre els ulls amb esperança,
cada nen del meu país,
té el desig de ser feliç.

Tots els nens cantem cançons,
perquè els homes ens escoltin,
Tots els nens cantem cançons,
perquè els homes siguin bons.

Si cantant el pit s’eixampla,
també el cor es fa més ample,
tots els nens cantem cançons,
perquè els homes siguin bons.

(lletra de J.M. Espinàs)

Anuncis

Deixa un comentari

