Va ser la TV3

12 juny
Fa una setmana el diputat Albert Rivera (Ciutadans) va acudir al Ple Municipal de Mataró acompanyat d’un grapat d’acòlits i periodistes. El seu propòsit: difamar la CUP pel fet que els i les membres d’aquesta organització discrepem del consens espanyolista envers el conflicte basc.

Albert Rivera va dir la seva, però la part al·ludida no va ser interpel·lada. Com a militant de la CUP, vaig inquirir els periodistes per tal que contrastessin la informació. Però, no van voler atendre’ns perquè estaven massa enfeinats anant darrere dels Ciutadans. Trist, però ben cert!

En aquestes circumstàncies, els titulars ja eren previsibles i la notícia que finalment va difondre TV3 va ser: Rivera (C’s) denuncia que la CUP no condemni els atemptats d’ETA i posi en dubte la justícia pel cas Franki. El més curiós del cas és que aquesta notícia, partidista i tendenciosa (consultable al web del 3cat24.cat), estava signada per l’Agència Catalana de Notícies (ACN), amb la qual cosa hom pot pensar que o bé els periodistes enviats per la TV3 són mandrosos o bé van actuar amb mala fe, aprofitant la feina d’altri i manipulant-la al seu antull.

Vàrem adreçar queixes a TV3 pel tractament informatiu donat al Ple Municipal de Mataró i, concretament, per no donar veu a la CUP, una formació que a diferència de Ciutadans sí que té representació en aquest consistori. A nivell de blogs, tant en Joan Jubany com jo vàrem explicar els fets i difondre les nostres queixes. Poc després, els portals Llibertat.cat i RacóCatalà van informar del greuge sofert per la CUP de Mataró i això va motivar que en alguns blogs i fòrums se’n parlés més.

En el meu blog vaig situar l’ACN al mateix nivell que els periodistes de TV3, però després d’un comentari i d’haver rebut altres aclariments fiables, sembla ser que l’ACN sí que hauria contrastat la informació incloent les paraules d’en Xavier Safont-Tria en la seva intervenció al Ple. Tot i això, no tot són flors i violes, perquè el titular amb què es va vendre la informació (audiovisual ofertat el 05.06.2008 a les 21.32 h) era el mateix que després va reproduir TV3…

Ara bé, l’ACN, com qualsevol altra agència es va limitar a servir una informació “en brut” i el problema rau en què després, els periodistes dels serveis informatius de TV3, un ens públic i que teòricament ha de vetllar per oferir una informació contrastada, van retallar i refer la informació al seu gust i a més a més sense donar la cara i fent aparèixer a l’ACN com a responsable de la notícia!

La CUP de Mataró no va fer cap nota sobre aquest assumpte i tot el que havíem de dir ja ho vam fer per boca del nostre regidor en la roda de premsa de valoració del Ple feta el passat dimarts 10 de juny. Simplement, vam limitar-nos a denunciar el trist paper de TV3, que ha deixat pel terra la deontologia periodística i ha tornat a evidenciar la deriva espanyolista que fa temps que amoïna a la gent més sensible dels Països Catalans.

Notícies relacionades:

-Saül Gordillo:Rectificar és de savis

-Toni Cucarella: Rectificar, si és de justícia, és d’obligació

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: