Mobilitat i infrastructures al Maresme (versió PSC)

30 ag.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques Joaquim Nadal i el PSC diuen que ens estan “preparant el futur” en matèria d’infrastructures de mobilitat (viàries i ferroviàries).

El problema rau en què el PSC defensa un model basat en el creixement urbanístic i la depredació del territori. Per alimentar aquest creixement necessiten resoldre el col·lapse de la mobilitat. Conseqüentment, proposen convertir la carretera N-II en una cursa d’obstacles, augmentant la perillositat existent, la qual cosa comportarà un progressiu trasllat del trànsit cap a la C-32 de peatge; i, com a solució pal·liativa (!), els llumenetes del PSC proposen habilitar carrils laterals a la C-32.

Comptat i debatut, resulta que el PSC prioritza el transport privat i proposa fer més carreteres i mantenir els peatges existents a mans d’ACESA. La millora dels trens de rodalia, la interconnexió directa amb el Vallès i amb Girona, formalment també les contemplen, però resten en un segon pla.

D’aquesta manera, no és gens estrany que el president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, tal i com explica el digital Capgròs, hagi aplaudit les intencions de Nadal afegint-hi que “no hi ha marxa enrere”. Si tenim en compte que aquest individu fou elegit amb els vots de PSC, CIU i ERC, es fa evident que aquestes formacions polítiques comparteixen la mateixa visió del territori i, per tant, caldrà corresponsabilitzar-les quan el col·lapse sigui encara més considerable i ja no ens quedi ni un metre quadrat de la comarca sense ciment o asfalt.

Personalment, opino que la “unitat d’acció” en matèria d’infrastructures viàries al Maresme és una urgència dels sectors dominants, aferrats als interessos del totxo. Per tant, no sé si riure o plorar, quan Joan Antoni Baron, alcalde de Mataró, en el seu blog, diu “sóc terriblement conscient que ara no val a badar, que cal acabar de discutir el que calgui però amb un únic objectiu: ser capaços de posar-nos d’acord ràpidament en el que cal fer i en com cal fer-ho.”
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: